neděle 1. ledna 2017

Bestiář Harryho Pottera

Název: Bestiář Harryho Pottera
Autor: Jody Revensonová
Počet stran: 208
Nakladatelství: Slovart


Recenze
První kniha od Jody Revensonové, jež je uceleným přehledem tvorů z filmů Harryho Pottera.  Na tuto knihu pak dále navazují knihy Magická místa a Panoptikum postav. Bestiář obsahuje devět kapitol. Bytosti jsou přehledně řazeny do jednotlivých částí, což umožňuje čtenáři lepší orientaci v knize. Setkáme se tak s kapitolami jako např. Obyvatelé lesa, Vetřelci, Zvířecí společníci a další. Každá část knihy je detailně propracovaná.


U jednotlivých tvorů se dozvíme jejich obecnou charakteristiku, v jakých částech filmů se vyskytovali, zda byli vyrobeni ručně nebo počítačem a další zajímavosti. Nechybí samozřejmě mnoho nákresů a fotografií ze zákulisí. Těm nejdůležitějším bytostem je věnováno i několik stran. 

Celá kniha je skvěle zpracovaná, opravdu se povedla. Desky  jsou laděny do tmavě modré barvy se stříbrným písmem. Do okrajů jsou vytlačeny obrysy různých bytostí, což knihu dělá ještě tajemnější a zároveň elegantnější. Uvnitř knihy se nachází katalog Velkoprodejny Mžourov a na zadní deskách z vnitřní strany je obálka, v níž se ukrývá plakát s portréty tvorů. 

Když o knize jen čtete, zřejmě si nedokážete představit, jak moc je nádherná. Každý fanoušek Harryho Pottera z ní bude nadšený. A navíc se dozví tolik nových informací. Věděli jste např., že Chloupek byl sice udělán počítačově, ale jedna jeho tlapa (ta, kterou odsouvá Trio v HP a kámen mudrců) je opravdu vytvořená? Nebo že před natáčením scén s nemrtvými lidmi (HP a Princ dvojí krve) filmaři prohlíželi fotky utonulých lidí, aby věděli, jakou barvu má lidské tělo po utonutí? Zajímavých faktů je v Bestiáři opravdu hodně. Podle mého názoru právě tyto informace dělají knihu tak jedinečnou. 

Pokaždé, když čtu takovouto knihu, jsem fascinována, kolik práce a úsilí za filmem stojí. Nikdy jsem si to nedovedla představit a vždycky si myslela, že je většina fantasy tvorů a míst vytvořena počítačovou technikou. Nemohla jsem se více mýlit. Byla jsem velice překvapená, když jsem četla o všech tricích, co umí sovy, které se vyskytují ve filmech. Tolik hodin, dnů a měsíců trávilo velké množství trenérů sov, psů, koček a krys jejich výcvikem. A co teprve kolik času zabralo vytvoření všech fantasy tvorů, aby vypadali věrohodně. 

Bestiář Harryho Pottera mohu vřele doporučit všem fanouškům Harryho Pottera. Opravdu se jedná o knihu velice krásnou, jedinečnou a plnou informací. Každé bytosti je tu věnováno dostatek prostoru, takže nikdo není ochuzen. Na knize jsem nenašla ani jedno negativum, které by ubíralo na mém celkovém nadšení z knihy.


Hodnocení: 5/5

Děkuji nakladatelství Slovart za poskytnutí knihy k recenzi.



Knihu si můžete koupit -zde-.


6 komentářů:

  1. Hezká recenze :) Knihu jsem si půjčila v knihovně, a jako správná fanynka HP jsem si jí po přinesení domů hned přečetla. Souhlasím s tím že je naprosto úchvatná, byla jsem z ní paf hodně dlouho :) Přemýšlím o tom, že si jí pořídím, protože bych se k ní moc ráda vracela :) Měj se krásně! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za hezký komentář :) Souhlasím s Tebou, kniha člověka tak ohromí, že ji prostě musí mít :D

      Vymazat
  2. Bestiář se mi z té trojice doplňkových knížek líbil asi nejvíc. Je to úžasné ilustrované dílo. :) Pěkné fotky, sakra, já si to budu asi muset prolistovat :D

    OdpovědětVymazat
  3. Já tu knížku prostě musím mít!! ♥ Po Bestiáři pokukuji už delší dobu a jako fanouškovi HP by mi určitě neměla chybět. :/ :D

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mě velmi potěší. Proto všem moc děkuji! :)