pátek 7. srpna 2015

Uprostřed lesů začíná boj o život...

Název: Saeculum
Autor: Ursula Poznanski
Počet stran: 478
Nakladatelství: Fragment


Anotace
Strávit pět dní v hlubokém lese a zkusit žít jako ve středověku vypadalo jako výborný nápad. Bastian by si však tento zážitek v klidu odpustil. S účastí na výpravě souhlasil jen kvůli své lásce Sandře. Parta dobrodruhů se vydává na cestu i přesto, že místo, kde chtějí tábořit, bylo kdysi prokleto. Staré povídačky o tom, že kdo do lesa vstoupí, nevrátí se už zpět, neberou vážně.
Během první noci přijde prudká bouře a z tábora zmizí první člen výpravy. Zbydou jen podivné vzkazy vyryté do kůry stromu. Když se ho ostatní vydají hledat, začnou bloudit. Pak se ztratí další z nich...

Jak velkou udělali chybu, když nebrali varování vážně?
Nechá je les odejít? 


Na Saeculum jsem se velmi těšila. Četla jsem tolik pozitivních recenzí plných nadšení, že jsem se nemohla dočkat, až se i já začtu do této skvělé knihy.


Kniha je psána velmi čtivě a napínavě. Jakmile se děj maličko rozjede a začnou se dít divné věci, doporučuji nečíst před spaním. Špatně se pak usíná. Ale přes den Vás kniha chytne a už nepustí. Autorčin styl psaní mi sedl, neměla jsem nejmenší problém se začíst.

Postav bylo v knize povícero, každá s perfektně vykresleným charakterem. Velmi brzy jsem si oblíbila Bastiana, studenta medicíny. Jak se brzy ukázalo, jeho lékařské schopnosti přišly vhod. Bastian mi byl asi ze všech nejsympatičtější. Další hlavní postavou byla Iris, která byla zpočátku velmi zvláštní, ale v průběhu knihy čtenář pochopí, proč je taková, jaká je.


Kniha se čte opravdu skvěle. Nechybí okamžiky plné napětí, děsu a nejistoty. Podobnou knihu jsem ještě nečetla, ale ze Saecula jsem velmi nadšená. Autorčin  styl mě pohltil, takže předpokládám, že to není poslední kniha, kterou od ní čtu.

Obálka je nádherná, perfektně vystihuje atmosféru příběhu. A přitom je tak jednoduchá. Navíc upoutá čtenáře na první pohled a láká ho, aby si ji přečetl. Opravdu pěkná grafická práce.

Hodnocení: 5/5

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku!




Knihu si můžete koupit -zde-.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář mě velmi potěší. Proto všem moc děkuji! :)