čtvrtek 27. srpna 2015

Další napínavé pokračování sirotka a lámpáře Rosamundy!

Název: Lampář
Autor: D.M.Cornish
Počet stran: 573
Nakladatelství: Fragment


Anotace
Nalezenec s dívčím jménem Rosamunda přežil cestu do Železné bašty a zahajuje výcvik na lampáře. Jako lampářský učeň se musí naučit bojovat s fodikarem a rozsvěcet lampy. Během svého výcviku se Rosamunda spřátelí s milým panem Nupsem, který přežil útok příšer, ale už navždy bude mít trošku jiné smýšlení a chování než ostatní lidé. Díky němu a i zároveň díky svému štěstí na maléry začne Rosamunda odhalovat pikle, které se uvnitř Železné bašty dějí.
Jeho výcvik je náhle ukončen a je převelen ještě s jednou lampářkou jménem Threnody do malé pevnosti poblíž Krvavého močálu. Jedná se o nejnebezpečnější úsek celé silnice, po které se pohybují lampáři. Vyskytuje se tu nejvíce smrtelných napadení příšerami. Dokáží Rosamunda s Threnody přežít? 


Po přečtení prvního dílu jsem trochu váhala, jestli začínat číst druhý díl. Nalezenec byla kniha, které mě příliš nenadchla. Ale jsem ráda, že jsem to nakonec zkusila a pustila se do Lampáře. Druhý díl byl mnohem lepší! Tentokrát jsem se ke knize moc ráda vracela a mrzelo mě, když jsem dočetla poslední stranu. Už teď se nemohu dočkat, až si přečtu třetí díl.

Kniha je psaná velmi čtivě a poutavě. Tentokrát jsem velmi snadno propadla světu plného příšer a lampářů. V příběhu nechybí scény plné napětí, strachu a smutku. Zároveň kniha obsahuje spoustu okamžiků plných naděje, síly a radosti. Fascinovalo mě, kolik nových postav či věcí dokázal autor vymyslet. Svět, který stvořil, je originální, zajímavý a hlavně nebezpečný.


Hlavní postava Rosamunda je milý mladý sirotek, který se původně toužil stát námořníkem. Jelikož jsou ale cesty osudu nevyzpytatelné, stal se lampářem. Během knihy jsem si ho zamilovala. Je velmi čestný, přátelský a statečný. Myslí prostě, ale srdce má na správném místě. Druhá hlavní postava, Threnody, se stala lampářkou jen proto, že chtěla udělat cokoliv, aby naštvala svoji matku. Pochází ze vznešeného rodu. Chová se velmi pyšně a arogantně, ale čtenář brzy nahlédne ,,pod pokličku" a zjistí, jaká doopravdy je. Několikrát zachrání Rosamundu.

Na začátku každé kapitoly je umístěn obrázek postavy, která se vyskytla nebo teprve vyskytne v příběhu. Na konci knihy je pro čtenáře připravené tzv. Explikarium, nebo-li glosář pojmů s vysvětlením a přílohami. Obsahuje vysvětlení všech cizích slov, krátký popis postav a přílohy, které čtenáři pomohou dokreslit určité situace v ději. Například tu najdeme plánek Železné bašty a nákres oblečení.



Obálka knihy je krásná. Rozhodně dokáže zaujmout. Zároveň je však lehce tajemná a slibuje čtenáři příběh plný tajemství. Akorát mě mrzí, že se jedná o brožovanou vazbu. Pro takhle silnou knihu se už více hodí vazba vázaná, pevná. Přeci jen, než člověk přečte 573 stran, párkrát knihu do ruky vezme. A brožovaná vazba tím celkem trpí.

Knihu mohu doporučit všem milovníkům fantasy, ale i lidem, kteří mají rádi příběhy plné napětí.

Hodnocení: 5/5

Děkuji nakladatelství Fragment za zaslání recenzního výtisku.




Knihu si můžete koupit -zde-.

2 komentáře:

  1. K tomuto druhému dielu by som sa rada dostala, jednotku si však už veľmi nepamätám, takže asi by som si mala najskôr prečítať aj ten :D Pekná recenzia :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Super recenze, ale přesto mě takhle kniha moc neláká... možná si ji přečtu někdy v budoucnu.
    Mimochodem, moc děkuji za balíček, už dorazil a udělal velkou radost :)

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mě velmi potěší. Proto všem moc děkuji! :)