pondělí 22. června 2015

Látkové hrátky

Název: Patchwork & Quilting: Jak na to
Autor: Susan Briscoe
Počet stran: 158
Nakladatelství: Metafora


Baví vás patchwork a quiltování? Pak jste zvolili tu správnou knížku.
Právě v ní vám totiž poradíme všechno, co byste snad o tomhle umění ještě nevěděli, nabídneme spoustu rad a osvětlíme mnohá tajemství téhle úžasné techniky. K tomu navíc ještě celou řadu neotřelých projektů a insipirace k vlastní tvorbě.
Bát se však nemusejí ani úplní začátečnící. Autorka je povede krok za krokem a k naprosté srozumitelnosti přispějí i názorné nákresy a fotografie. Pokročilí se ovšem také nebudou nudit. Čeká na ně množství nových nápadů i postupů.
Hravě zvládnete všechny přípravné práce, řezání, stříhání a výrobu šablon. Osvojíte si celou řadu technik a vzorů, od jednoduchých po nejsložitější, od tradičních po moderní.
Naučíte se vyrábět vlastní motivy a potisky látek.

Získáte spoustu inspirace pro vlastní návrhy a samozřejmě i celou řadu dárků pro svoje blízké nebo krásných věcí do vlastní domácnosti.


Patchwork mě vždycky fascinoval a přála jsem si ho umět. Když jsem viděla u Metafory tuhle knížku, řekla jsem si, že by to mohla být dobrá příležitost pro rozšíření znalostí patchworku a třeba i start mé výroby.

Jako každá kniha z edice Jak na to je i tahle perfektně graficky zpracovaná. A obzvlášť v této knize jsem ocenila obrázky, protože přiznejme si to, pouze napsané postupy bez obrázků jsou nic moc. Navíc už jen při listování v knize člověka zaujme nějaký vzor, který později rád vyzkouší. Ale i přes značné množství obrázků je kniha přehledná a není přeplácaná.



Kniha nás nejprve zasvětí do pomůcek, které budeme potřebovat, poté probere různé typy látek a pak už se pomaličku pustíme do různých patchworkových technik. Musím se přiznat, že při prvním čtení mi všechno přišlo strašně těžké a složité, ale při opětovném otevření knihy si říkám, že tak zlé to zase nebude. Navíc postupy jsou opravdu hezky popsané a často najdeme i užitečné rady, pokud se nám něco nepodaří tak, jak jsme chtěli.


Celkově se mi kniha líbí, je velmi praktická a rozhodně podporuje kreativitu. Rozhodně se o prázdninách o něco pokusím, protože patchwork a quilting jsou naprosto nádherné techniky, z kterých vznikají překrásná díla.

Knihu mohu doporučit všem, kteří rádi objevují nové techniky tvoření. 


Hodnocení: 5/5

Děkuji nakladatelství Metafora za zaslání recenzního výtisku.



2 komentáře:

  1. Nad touhle knížkou jsem přemýšlela, protože patchwork je vážně docela zábava, ale musí se to dělat správně. :) A já prostě mám takový zvláštně pozitivní vztah k těmhle knížkám od Metafory. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Na ručné práce som tak trošku antitalent, takže toto nie je veľmi kniha pre mňa :D Každopádne vyzerá dobre a zaujímavo a je super, že sú aj takéto knihy :-)

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mě velmi potěší. Proto všem moc děkuji! :)