neděle 21. června 2015

Bajky Barda Beedleho

Název: Bajky Barda Beedleho
Autor: J.K.Rowling
Počet stran: 123
Nakladatelství: Albatros


Anotace: 
Prastaré pohádky, které pro kouzelnou společnost sesbíral a uspořádal bard Beedle. Pohádky, které jsou každému kouzelnickému dítěti čteny na dobrou noc. Pohádky, které Hermioně odkázal Albus Brumbál. A také pohádky, které si Harry Potter málem přečetl příliš pozdě – právě v nich totiž objevil důležitou informaci, která mu nakonec zachránila život v boji tváří v tvář nejstrašnějšímu černokněžníkovi všech dob – lordu Voldemortovi.

Tuhle knížku jsem si strašně moc přála už docela dlouhou dobu. I na Světě knihy jsem ji okukovala a málem si ji koupila. Ještě, že jsem tak neučinila! Protože teď jsem ji sehnala za krásných 100 Kč (skoro o polovinu méně, než za kolik se prodávají) a je naprosto v perfektním stavu.


Kniha je poměrně tenounká, takže mi nedělalo problém přečíst ji za jeden den. Obsahuje 5 pohádek a ke každé z nich je komentář od Albuse Brumbála. Musím uznat, že jeho komentáře jsou velmi zajímavé a občas donutí čtenáře podívat se na pohádku jiným pohledem.

Každá pohádka je krásná a nese v sobě určité ponaučení. Mimo Příběhu tří bratří se mi ještě velmi líbila pohádka s názvem Fontána příznivé sudby. Pak tu máme ještě další tři pohádky, a to: Čaroděj a skákající hrnec, Králice Alice a chechtavý pařez a Mágovo chlupaté srdce, přičemž ta poslední je poměrně morbidní. Na závěr si můžeme přečíst ještě dopis od baronky Emmy Harriet Nicholsonové z Winterbournu, ve kterém nám píše, že při koupi této knihy jsme pomohli ohroženým dětem (výnos z knihy putuje do nadace Children's High Level Group, která bojuje za za ochranu a podporu dětských práv a zlepšuje život malým bezbranným dětem). Takže každého čtenáře určitě potěší, že jeho penízky šly na správnou věc.


Kniha je napsaná velmi hezky, srozumitelně. Byť je vidět střídání stylu při pohádce a při čtení komentáře od Albuse Brumbála. Což je ale jenom dobře. Kniha obsahuje i velmi úsměvné momenty, ale i okamžiky děsu. Pro každého něco.

Celá kniha je nádherně a něžně ilustrovaná lístečky s růžičkami a před začátkem kapitoly je malý obrázek, který danou pohádku charakterizuje. 


Knihu mohu doporučit všem fanouškům Harryho Pottera :).

Hodnocení: 5/5

3 komentáře:

  1. Knížku mám moc ráda, měla jsem ji kdysi půjčenou z knihovny, ale taky bych si ji chtěla koupit. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Knihu mám doma a mám ju veľmi rada, Fontánu mám tiež rada, aj Mágovo chlpaté srdce je super (neviem aké sú názvy rozprávok v češtine :D ).

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělá recenze, ale do knihy se nejspíš pouštět nebudu, jelikož nemám přečteného ani Harryho Pottera.

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mě velmi potěší. Proto všem moc děkuji! :)