úterý 26. srpna 2014

Elyonova země - Trnité údolí

Název: Elyonova země - Trnité údolí
Autor: Patrick Carman
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 181


Všude tam, kde se oceán setkává se zemí, kde útesy jsou tajemné a skály rozeklané, leží Elyonova země plná magických tajemství.
Alexa již odhalila, co leží za hradbami, a vydává se dál, daleko za Temné hory. Na cestě musí bojovat s nestvůrnými obry, krvežíznivými netopýry a především s mocným démonickým zloduchem. Dokáže splnit poslání, pro něž byla vyvolena a zajistit pro Elyonovu zemi mír? (oficiální text)


Moc jsem se těšila, až si druhý díl Elyonovy země  přečtu. A nezklamal mě. Knížka byla velmi čtivá, zábavná a příjemná. Nevím, proč přesně se mi tenhle příběh o Alexe tak moc líbí. Je to prostě fantastické. Celou dobu jsem byla překvapována a jestli je něco, čím se Patrick Carman vyznačuje, je to tím, že čtenář absolutně nedokáže odhadnout, jak co dopadne, co se stane atd. Kniha je nepředvídatelná a možná právě proto je tak skvělá. 

V knížce se setkáváme se starými známými postavami, jako jsou Alexa, Murphy, Yipes a Odessa (o které se v knize dozvídáme víc). Zároveň se ale setkáváme se spoustou nových tváří, například s Johnem Christopherem, Margaret, Balmoralem a Piggottem se Scroggsem. Vím, že pokud jste knížku nečetli, nic Vám ta jména neříkají. Ale všechny postavy jsou velmi zajímavé a myslím si, že je skvělé dozvědět se o nich víc. Proto si knížku přečtěte, protože nebudu - jak se to říká? - spoilerovat.



Celý děj nádherně plynul, občas jsem měla strach za Alexu, jindy jsem byla velmi překvapená a dokonce jsem cítila i třes těla z celého dobrodružství. Celý příběh jsem si opravdu užívala.

Knížku mohu jen vychvalovat a pokud by někoho odradil počet stránek (řekl by si třeba něco jako ,,Pouhých 188 stránek? To nemá cenu ani číst.") tak ho musím upozornit, že nejsou v knize velká písmenka. Takže třeba na rozdíl od Percyho Jacksona, který má 336 stran, má písmenka poloviční. A ejhle, je to příběh poměrně dlouhý, tak akorát pro knihomola :).

Velmi se mi také líbí titulní strana knihy. Je taková jednoduchá, žádné složité vzory a přesto mě dokázala nadchnout. Opravdu poklona za krásné provedení. Možná bych taky měla dodat, že knížka je paperback, což rozhodně neubírá na její kráse.

Pokud bych měla knihu ohodnotit procenty, dostala by 95 %.



Převelice děkuji nakladatelství Fragment za překrásnou knihu! :)










1 komentář:

Každý komentář mě velmi potěší. Proto všem moc děkuji! :)